
Kennismaken met Milou!
Sinds 1 juni is Milou werkzaam in ons resort als Assistent Teamleider Receptie. In dit interview vertelt ze over haar start en eerste indruk van Preston Palace.
Stel je even voor!
Mijn naam is Milou Vaneker en ben sinds 1 juni Assistent Teamleider Receptie.
Hoeveel uren werk je per week?
Ik werk 38 uur per week. Mijn dagen zullen elke week verschillen. Ik zal ook regelmatig in de weekenden aanwezig zijn.
Welke opleiding heb je gevolgd?
Leisure en Hospitality Executive aan het ROC van Twente, niveau 4.
Hoe kwam je terecht bij Preston Palace?
Via een kennis ben ik in contact gekomen met Patrick Verver en ben ik hier binnen gerold!
Welke werkervaring heb je?
Ik heb 3 jaar lang bij Roompot kustpark Egmond aan Zee gewerkt als Hoofd van het Sport- en animatieteam. Vervolgens ben ik bij Theaterhotel Almelo terecht gekomen als receptioniste. Daar heb ik kunnen doorgroeien naar Shiftleader en vervolgens werd ik Hoofd Shiftleader. Dat was een functie die toewerkt naar hoofdreceptie.
Wat zijn je taken?
Momenteel wordt ik nog ingewerkt bij de receptie zelf. Zodat ik volledig weet hoe alles in werkt en dat ik altijd kan meedraaien. Vervolgens zal ik steeds wat extra taken erbij krijgen van Jolanda (Teamleider Frontoffice en Reserveringen). Daarnaast kijk ik naar de werkprocessen of er dingen anders of makkelijker kunnen en probeer ik hier sturing in te geven.
Wat vind je zelf het leukst om te doen?
Ik vind het erg leuk om bezig te zijn met verbeteringen. Het is natuurlijk top om verschil en vooruitgang te merken. Daarnaast is natuurlijk het gastcontact erg leuk, de gezellige gesprekken of bijzondere verhalen zijn natuurlijk top!
Met wie en welke afdelingen werk je samen?
Vanzelfsprekend werk ik het meeste samen met mijn collega's van de receptie. Daarnaast heb ik veel contact met andere afdelingen zoals de Technische Dienst of Dutymanagers van de afdeling Horeca.
Hoe ziet een werkdag eruit?
Op het moment dat ik dit zeg, zit ik nog vol in de inwerkperiode. Ik check de gasten in en uit met controle van collega's die hier langer werken, heb ik tussendoor trainingen over het systeem of Customer Service. Zo kom ik steeds verder op gang en leer ik steeds meer bij over de werkzaamheden en het hotel.
Wat maakt jouw werk zo leuk in Preston Palace?
Het samenwerken met collega's om samen een tot een goed eindresultaat te komen. Maar vooral natuurlijk de gezelligheid onderling en de positieve sfeer die er in het hotel hangt.
Waarom zou jij een baan in Preston Palace aanraden?
Tot nu toe vind ik dat er een open gezellige sfeer is. Ik heb daarnaast ook het idee dat er oprecht word gekeken naar wat goed is voor het personeel.
Wat heb je geleerd in Preston Palace?
Op dit moment ben ik nog veel aan het leren over het hotel zelf. RM het reserveringssysteem zit er al steeds beter in en leer ik steeds meer van bij.
Hoe zie je de toekomst?
Ik hoop hier nog een langere tijd te mogen werken. Misschien ooit in de toekomst wel als afdelingshoofd!
Waar word je blij van?
De vrolijke gasten en daar de leuke gesprekken mee.
Wil je zelf nog iets toevoegen?
Bedankt iedereen voor het warme onthaal hier in het bedrijf! Ik kijk uit naar een gezellige samenwerking.