Onze horeca topper Bianca!

Je komt haar overal tegen

De barstraat, hotelrestaurant Ribbleton, de bioscoop, het centraal terras, à la carte restaurant Bistro de Heerlijkheid, familierestaurant de Piri Piri of de Preston Hall. Je kan Bianca Westerhof met haar innemende glimlach overal tegenkomen in Preston Palace. Zij is een echte horeca all-rounder! 

Goed gesprek
Na 8 jaar parttime huishoudelijke hulp te zijn geweest, besloot Bianca in 2017 voor een fulltime uitdaging te gaan. Ze solliciteerde eerst voor een soortgelijke functie bij Preston Palace, maar afdelingshoofd Paula Sogtoen van de HHD zag het direct - deze dame moet in de horeca! - en verwees haar naar de Duty-Manager Horeca. Na een goed gesprek werd ze als Horeca-medewerkster aangenomen. Met een 32-urig contract op zak en de nieuwe werkkleding (witte blouse, zwarte sloof) fris gewassen, startte haar eerste werkdag op 4 juni 2018.

Ik wil alles leren! 
"Die start was best spannend, ik had nog niet eerder in zo'n groot bedrijf met zoveel collega's gewerkt, maar dat voelde al heel vlug vertrouwd. Collega's willen je van alles uitleggen en ik wil alles leren". Zo gaat Bianca al heel snel van debrasseerdiensten in het hotelrestaurant naar barwerkzaamheden in de Preston Hall, de speluitgifte en de garderobe. "Op elke afdeling is het weer anders, ontmoet je andere gasten en dat maakt het afwisselend". Sinds januari 2019 werkt ze ook in de à la carte restaurants Bistro de Heerlijkheid en de Piri Piri. "Zo heb je nog meer contact met je gasten en ik houd ervan het iedereen het naar de zin te maken. Ik houd van het sociale en behandel mensen met zorg en aandacht", zegt Bianca vol overtuiging.

Grootste afdeling
De afdeling horeca bestaat uit de F&B Manager, vier Duty-Managers, 10 Floor-Managers en 150 Horeca-Medewerkers. "Onze afdeling is de grootste, zou zeggen daarmee ook één van de belangrijkste, van Preston Palace. Wij dragen actief bij aan het welslagen van het all-in verblijf van onze gasten. Mensen als Bianca zijn ware ambassadrices en maken het verschil tijdens het verblijf van onze gewaardeerde bezoekers", aldus de Duty Manager.

Fijn, die afwisseling! 
Bianca's werkweken zijn afwisselend. Gemiddeld werkt ze vier à vijf dagen per week op diverse afdelingen.. Van een ROL (Restaurant Ontbijtdienst) tot RDI (Restaurant Dinerdienst) of DCE (Dagdienst Centraal Terras, biljart en speluitgifte), ze werkt op afwisselende tijden. "Werk je tijdens het weekend, dan ben je een doordeweekse dag vrij. Ideaal! Als je op tijd een vrije dag aanvraagt, is dat ook allemaal mogelijk".