Algemene annulerings- voorwaarden

Wat zijn de gevolgen wanneer uw overeenkomst met Preston Palace niet door kan gaan? Dat is o.a. afhankelijk van het moment van annuleren, het soort boeking, de grootte van uw gezelschap en het deel dat u annuleert. Wij hebben het voor u op een rij gezet. Heeft u na het lezen nog vragen? Neemt u via reserveringen@prestonpalace.nl of via 0546-542121 contact met ons op. Wij helpen u graag!  

  • De door de gast te betalen schadevergoeding(en), in verband met annulering van de door de gast gereserveerde horecadiensten wordt (en) vastgesteld op basis van de reserveringswaarde (RW).
  • In geval van no-show zal de gast in alle gevallen verplicht zijn de reserveringswaarde te vergoeden.
  • Indien één of meer overeengekomen horecadiensten wordt(en) geannuleerd, welke samen 50% of meer van de capaciteit van het horecabedrijf uitmaken, worden de termijnen in de navolgende artikelen met 4 maanden vermeerderd.

Schadevergoedingen ter zake annuleringen

Bij annulering hotelaccommodatie/logies (groep)

  • Meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum is de gast € 15,00 verschuldigd
  • Meer dan 2 maanden voor de ingangsdatum is de gast 15% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de gast 35% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de gast 60% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de gast 85% van de RW verschuldigd
  • Minder dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de gast 100% van de RW verschuldigd

Bij annulering hotelaccommodatie/logies (individu)

  • Meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de gast € 15,00 verschuldigd
  • Meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de gast 15% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de gast 35% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 3 dagen voor de ingangsdatum is de gast 60% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 24 uur voor de ingangsdatum is de gast 85% van de RW verschuldigd
  • Minder dan 24 uur voor de ingangsdatum is de gast 100% van de RW verschuldigd

Bij annulering restaurant/tafelreserveringen (menu)*

  • Meer dan 14 dagen voor het ingangstijdstip is de gast geen van de RW verschuldigd
  • Meer dan 7 dagen voor het ingangstijdstip is de gast 25% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 3 dagen voor het ingangstijdstip is de gast 50% van de RW verschuldigd
  • Minder dan 3 dagen voor het ingangstijdstip is de gast 75% van de RW verschuldigd

Bij annulering restaurant/tafelreserveringen (geen menu)*

  • Minder dan 48 uur voor het ingangstijdstip is de gast 50% van de RW verschuldigd

* Groepen = 10 personen of meer

Individuen
Indien een menu is afgesproken zal bij annulering minder dan 4 maal 48 uur voor het ingangstijdstip 50% van de reserveringswaarde zijn verschuldigd. Indien geen menu is afgesproken zal geen schadevergoeding zijn verschuldigd.

Bij annulering zaalverhuur

  • Meer dan 3 maanden voor de ingangsdatum is de gast geen schadevergoeding verschuldigd
  • Meer dan 2 maanden voor de ingangsdatum is de gast 60% van de RW verschuldigd
  • Meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de gast 85% van de RW verschuldigd
  • Minder dan 1 maand voor de ingangsdatum is de gast 100% van de RW verschuldigd

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle reserveringen tot 100 (honderd) (hotel)gasten. Voor reserveringen met een hoger aantal gastnachten gelden andere voorwaarden. Informeer hiervoor bij uw boeking.

Bij annulering van een wellness behandeling of arrangement
Voor het annuleren van uitsluitend een saunabezoek worden geen kosten in rekening gebracht. Heeft u een behandeling of arrangement gereserveerd en annuleert u minder dan 24 uur voor de gereserveerde aankomsttijd, dan wordt 100% van de reserveringswaarde in rekening gebracht.

Aanvullende Voorwaarde bij Niet-nakoming van de Betalingsvoorwaarden

Indien de betaling niet tijdig is ontvangen volgens de gestelde betalingsvoorwaarden, behouden wij ons het recht voor om de boeking te annuleren. 
In geval van annulering vanwege het niet nakomen van de betalingsverplichtingen door de gast, wordt geen restitutie verleend van reeds betaalde bedragen.

Annuleren wegens overmacht of overheidsmaatregelen

Indien Preston Palace als gevolg van overmacht of overheidsmaatregelen (bijvoorbeeld vanuit de Rijksoverheid of veiligheidsregio) niet in staat is u te ontvangen of de geboekte dienstverlening uit te voeren, bieden wij u twee mogelijkheden:

1. Uw boeking verplaatsen naar een andere datum
Indien uw nieuwe verblijf duurder is dan het reeds geboekte verblijf, brengen wij hiervoor de meerkosten in rekening. Indien uw nieuwe verblijf voordeliger uitvalt, vindt er geen restitutie plaats.
2. Een hotelvoucher met een geldigheid van ten minste 1 jaar, ter waarde van de door u betaalde reissom. Deze voucher kunt u op een later moment inwisselen voor een nieuw verblijf in Preston Palace.

Onder overmacht verstaan wij onder meer (maar niet uitsluitend):
– Natuurrampen (zoals storm, overstroming, aardbeving)
– Oorlog, terrorisme of dreiging daarvan
– Epidemieën en pandemieën
– Cyberaanvallen of grootschalige storingen in nutsvoorzieningen (zoals stroom, water, internet)
– Overheidsmaatregelen of reisverboden
– Iedere andere situatie waarin Preston Palace buiten haar schuld en macht niet kan leveren wat is overeengekomen.

In geval van blijvende overmacht
Indien Preston Palace als gevolg van een onvoorziene catastrofe, zoals een brand of andere situatie waarbij de accommodatie blijvend onbruikbaar wordt, niet meer in staat is de geboekte diensten te leveren, vindt geen restitutie van de betaalde reissom plaats.

Preston Palace aanvaardt in dergelijke gevallen geen aansprakelijkheid voor gevolgschade. De gast wordt geadviseerd een eigen reis- en annuleringsverzekering af te sluiten voor dergelijke risico’s.

Laatste wijziging: 30-06-2025