IMG_2859

Chantal is Eerste Medewerker Housekeeping  

Stel je even voor! 
"Mijn naam is Chantal, ik ben 30 jaar. Binnen Preston Palace heb ik de functie van Eerste Medewerker bij de Huishoudelijke Dienst. Ik werk gemiddeld 24 uur per week, verspreid over verschillende dagen van de week."

Hoe kwam je terecht in Preston Palace? 
"Toen mijn dochter ongeveer 6 maanden was, zocht ik werk wat ik kon combineren met de zorg voor mijn dochter. Ik ben toen gaan werken als Medewerker Huishoudelijke Dienst. Ik kon zodoende wat later op de ochtend starten met werken en was ook op tijd weer thuis. Ideaal met mijn baby! Na ongeveer twee jaar deze functie te hebben gehad, kreeg ik een baan aangeboden buiten Preston Palace. Deze heb ik aangenomen, maar wat miste ik Preston Palace. Ik ben dus weer terug gegaan, maar dan als Eerste Medewerker Huishoudelijke Dienst."

Welke opleiding heb je gevolgd? 
"Ik heb de HBO-opleiding Human Resource Management afgerond op het Saxion. De functie van Eerste Medewerker Huishoudelijke Dienst heeft raakvlakken met mijn opleiding, doordat ik binnen deze functie veel te maken heb met personele aspecten."

Wat zijn jouw taken? 
"Samen met ons team van Eerste Medewerkers en onze Facilitair Manager Paula Sogtoen, geven wij sturing aan het team Huishoudelijke Dienst, dat uit meer dan 100 medewerkers bestaat. We werken iedere dag met minimaal twee Eerste Medewerkers. De één houdt zich bezig met de algemene schoonmaak in het Entertainment Center en de ander houdt zich bezig met de schoonmaak van voornamelijk de hotelkamers en suites (318 in totaal!). Daarin wijzen wij werkzaamheden toe, geven wij aanwijzingen en instructies aan de medewerkers. Gedurende de dag monitoren we de voortgang, de kwaliteit van de werkzaamheden en begeleiden we waar nodig. Daarnaast zorgen we voor maximale gastbeleving door de verwachting, wensen en verzoeken van de gasten met betrekking tot schoonmaak te overtreffen. Speciale verzoeken zijn voorbeeld gasten met een allergie, waarvoor de hotelkamer op een aangepaste wijze moet worden gereinigd."

Hoe controleer je de voortgang, kwaliteit en werkzaamheden? 
"Dit monitoren wij door fysiek op alle afdelingen aanwezig te zijn, mee te werken in het team en steekproefsgewijs zaken te checken. Daarnaast denken wij ook mee met de voortgang, kwaliteit en werkzaamheden via de tablets; hierop is het unieke online schoonmaaksysteem van Preston Palace geïnstalleerd. Hier zijn ook de collega's ingelogd die de kamerschoonmaak verzorgen. Nadat de hotelkamer door de Medewerker Housekeeping als 'schoon' is 'afgevinkt', krijgt deze een check van de Tweede Medewerker. Mede dankzij onze geweldige collega's en het slimme online systeem is de monitoring van dit gehele proces makkelijk en efficiënt. Het programma is onderdeel van het overkoepelende reserveringssysteem van Preston Palace en wordt op vrijwel elke afdeling in ons resort toegepast."

Wat maakt jouw werk zo leuk? 
"Het werk is elke dag leuk, doordat iedere dag weer anders is. Op een werkdag gebeuren wel 100 andere dingen die onze aandacht vragen. Er is een leuke afwisseling en een enorme uitdaging in dit werk."

Hoe zie je de toekomst?
"Ik hoop dat ik nog lang bij Preston Palace mag blijven werken. Iedere dag zie ik een nieuwe uitdaging in mijn werk en dat maakt het werk echt heel leuk. Ik word er blij van als gasten tevreden zijn met het werk dat wij met ons mooie team hebben verricht." 

Welkom in elke fase 
Wil jij net als Chantal een baan die goed is te combineren met jouw thuisfront of wil je een verantwoordelijke functie in ons All-in Family Resort? In elke fase van jouw leven hebben wij een leuke baan voor jou! Check deze link of stuur een Whatsapp via 06-52644733.