storytelling-monica1

Happy in the housekeeping 

'Dit had ik veel eerder moeten doen!'

Ze is voor dit interview op haar vrije dag teruggekomen ('dat doe ik graag, hoor!') en ze straalt in haar nieuwe bedrijfskleding. Monica promoveerde onlangs tot Eerste Medewerker Huishoudelijke dienst en bij deze functie hoort een nieuwe outfit. 'Preston Palace is een hartverwarmend familiebedrijf, waar ik mij 100% thuis voel. Ik had dit veel eerder moeten doen!'

Trotse moeder
Monica Van der Veen, geboren en woonachtig in Almelo, is gelukkig getrouwd, trotse moeder van twee dochters (20 en 21 jaar) en één zoon (17 jaar) en ze is een zeer gewaardeerde collega bij de afdeling Huishoudelijke Dienst van Preston Palace.

Veel ervaring
Opgeleid tot verzorgingsassistente werkt ze van haar 17e tot haar 21e bij verpleeghuis Eugeria in Almelo. 'Maar dat moest allemaal op tijd, terwijl ik naast de verplichte verzorging ook graag meer persoonlijke aandacht aan de mensen wilde geven.' Ze maakt de overstap naar de detailhandel en werkt 10 jaar bij Blokker waar ze een graag geziene collega is; klanten komen zelfs speciaal voor Monica naar de winkel. Omdat ze in deze periode toch meer tijd wilde doorbrengen met haar kinderen - 'ze worden zo snel groot' - besloot ze een facilitaire opleiding te volgen en op andere werktijden aan de slag te gaan in het ziekenhuis. Een specialistisch en secuur werk dat Monica op het lijf is geschreven. Maar na vijf jaar werkervaring vertrok ze naar kantoorgigant Hillen als interieurverzorgster. 'Maar toen ik tien jaar dezelfde showroom had gepoetst, was het genoeg. Dit wil ik niet doen tot aan mijn pensioen. Ik wil meer uitdaging.'

Wens in vervulling
Dat haar wens zo snel zou worden vervuld en zelfs zou worden overtroffen bij Preston Palace had ze niet voorzien. Nadat ze reageerde op de advertentie die toevallig voorbij kwam op het internet, ging ze in september 2017 voor 25 uur per week ambulant aan de slag als Medewerkster Schoonmaak bij Preston Palace. Daar werd ze al snel door manager Paula Sogtoen opgemerkt en gevraagd voor de 'grotere klussen' zoals de grondige schoonmaak van de Preston Hall. Er komt zelfs een hoogwerker en geen lampje, plintje of paneeltje wordt overgeslagen.

Promotie en vast contract
Monica blijkt een natuurlijke leider te zijn, die mensen op hun gemak stelt en daarbij ook zelf de handen uit de mouwen steekt. Op 1 april 2019 kreeg ze promotie en een vast contract van 20 uur per week. 'Ik werk vaak om het weekend en heb zoveel plezier in mijn werk. Geen dag is hetzelfde, ik heb leuke collega's, werk op verschillende afdelingen en draag meer verantwoordelijkheid. De uitdaging die ik zocht vond ik bij Preston Palace. Wie had dat gedacht. Ik roep alle moeders op hier ook te solliciteren. Het is zo dankbaar en gezellig werk.'

Onmisbaar achter de schermen
De afdeling Housekeeping bestaat uit manager Paula Sogtoen, vijf eerste medewerkers waaronder Monica, 13 tweede medewerkers en 70 medewerkers schoonmaak. Deze afdeling is één van de grootste binnen Preston Palace en is onder andere verantwoordelijk voor de schoonmaak van de 318 hotelkamers en Suites, vergaderzalen, kantoorruimtes, het uitgaanscentrum met al haar barretjes, buffetten, feestzalen, bioscoop en spelfaciliteiten, de indoor kermis, het subtropisch zwemparadijs met wellness, de vele restaurants en spelotheek speciaal voor kinderen. Dankzij goede arbeidsethos, een slimme planning en knap staaltje teamwork dragen alle medewerkers van deze afdeling, veelal achter de schermen, actief bij aan een zeer geslaagde all-inclusive beleving voor alle gasten.

Die lach gaat niet van mijn gezicht
'Ik maak iedereen enthousiast voor Preston Palace', zegt Monica. 'Na jaren heb ik eindelijk de baan die perfect bij mij past. Ik houd van goed schoon, let daar ook altijd op en vind het gewoon fijn om het mensen naar de zin te maken. Dat kan ik allemaal kwijt in deze baan bij Preston Palace. 'Ik ben mijn eerste werkdag begonnen met een 'big smile' en die lach gaat er niet meer af.'

Ontdek het ook
Wil jij net als Monica met een lach aan de slag, het verschil maken en de uitdaging aangaan? Ontdek de verrassend veelzijdige mogelijkheden bij de afdeling Housekeeping.